حرکات ساده براى از بین بردن تنش قبل از خواب

site-manager دی ۱۰, ۱۳۹۷ ۰

حرکات ساده براى از بین بردن تنش قبل از خواب:

🔹١.اول آرام با دست و پاهاى آزاد یک دقیقه روى تخت دراز بکشید.
🔹٢.بعد پاها رو به آرامى با دو دست از ناحیه ساق بغل کنید و به سمت سینه بکشید و ٨ مرتبه عمیق تنفس کنید. لحظه دم پاها را اندکى دورتر کرده و لحظه بازدم به سینه نزدیکتر کنید.
🔹٣.در حالت بعد پاها رو عمود روى دیوار بذارید، زیر لگن یک بالشت قرار بدید که گودى کمر به خوبى به تشک بچسبه. سینه رها و باز و دستها آزاد، دم و بازدم کنید.
🔹۴.این عالیه😍👈دو تا حوله متوسط رو رول کنید و زیر گردن و قسمت گودى کمر قرار بدید. شروع کنید سر و در ادامه کف پاها را به سمت چپ و راست به شکل لرزش بدون اینکه گردن و کمرتان اذیت شود تکان دهید. در حین حرکت بدن خود را در حالت ریلکس قرار دهید.
🔹۵.به حالت دمر روى شکم دراز بکشید. زیر پیشانى یک بالشت یا حوله قرار بدید، روى پاها به صورت ریلکس به روى تخت قرار گرفته و شروع کنید به لرزاندن پاشنه ها به چپ و راست. حالت ریلکسى که این موج ها به بدنتون القا میکنن رو حس کنید.
🔹۶.در آخر دوباره به روى کمر و به صورت رها دراز بکشید، با بدن رها به تمامى نقاط بدن خود از نوک انگشتان پا تا سر فکر کنید و احساس آرامش و رهایى را به همه عضلات و در آخر به کل بدن همراه با دم و بازدم انتقال بدید.

 

واحد تربیت بدنی مجتمع آیین روشن

فرستادن دیدگاه »

شما باید وارد شوید تا دیدگاهی ارسال کنید.